Marknad i stan

Igår var det ko-marknad i stan. Det är en grej dom har varje år så det var ganska roligt att se. När vi kom till marknaden frågade Jeannes mamma om jag ville prova ostron. Jag tänkte att, det är kul att prova nya saker så jag sa ja... Det var de vidrigaste jag har varit med om så jag spottade ut det där på marken igen. Jeanne och hennes mamma dog av skratt!
 
Efter ostronet lunchade jag, Jeanne och hennes mamma på stan. Vi var på en jättegullig restaurang, där stolarna var rosa! Jag åt fransk hamburgare med franska strips. Visst, stripsen var väldigt goda men hamburgaren var rå invändigt. Men jag ville ju inte lämna den så jag tröck i mig den råa hamburgaren. Trots att det var rå köttfärs var måltiden i sig, ganska god! 
Och jag måste bara säga att jag älskar Jeanne och hennes familj. Dom är så lätt att prata med och vi pratar om allt! 
 
Efter lunchen gick jag och Jeanne för att se komarknaden. Man stod längs kanten av vägen och olika traditonella djur och människor med traditonella kläder och instrument passerade. När allt var slut gick vi och shoppade! Skojskoj.
 
Senare på kvällen var det fest i ett garage, först trodde jag att dom skoja om hela garage-grejen men det var faktiskt kul! Och för första gången på hela resan såg jag ALLA svenskar dansa.
 
 
förlåt för den väldigt dåliga kvalitén på bilderna 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ann Dehlin:

skriven

Vilka härliga bilder! Intressant med musselprovning. :)

2 Anonym:

skriven

Jag tror det var ostron på bilden faktist .Fina bilder du tagit.

Kommentera här: